sábado, 4 de enero de 2014

Concert música

L'altre dia vaig anar a un concert de música clàssica per la universitat i la meva experiència ha sigut molt bona.

Era la primera vegada que anava a un concert de música clàssica, i no m’ha defraudat. El que més m’ha agradat de l'experiència ha sigut l’ambient que es crea de respecte i interès per la música que escoltàvem, tothom callava, tothom estava atent. També m’ha agradat molt el fet que la música es pot escoltar en directe, amb tots els músics davant teu, pots notar que ells estan també nerviosos, i que si hi ha un error, no es pot tornar a gravar la música, aquest fet és el que més em va atreure

Jo mai he pensat en la música clàssica com alguna cosa que els joves poden fer, més ben dit, pensava que era cosa de persones grans que escoltaven aquesta música, però la música clàssica realment es maca per tothom que la vulgui escoltar. Realment pot arribar ser un hobbie per algunes persones, o un costum anar a un concert de música clàssica un divendres per la tarde per exemple.

Crec que s’està perdent el costum d'anar a aquests tipus de concert, ja que en la sala que estàvem, no hi havia cap persona jove, i penso que això és perquè la música d’avui en dia és totalment diferent de la clàssica, i els joves haurien d'experimentar aquest tipus de música també.

També m’agradaria destacar el solo d'una violinista famosa, la qual em va agradar molt com toca el violí. La podies veure com s’emocionava i sentia el que estava tocant, i això et feia agradar encara més el que estava tocant, a més de què tocava molt bé, i com que tota l'orquestra també tocava però més fluix podies realment notar que no es podia de cap manera tapar ni la seva més nota més fluixa.

En conclusió dir que és una experiència que considero que s'ha de viure una vegada a la vida per almenys, i vaig gaudir molt en el concert


Autor:
ORQUESTRA SIMFÒNICA DE BARCELONA I NACIONAL DE CATALUNYA (OBC)
Andrew Gourlay, director
Leticia Moreno, violí
Obra:
CASABLANCAS: The Dark Backward of Time

MENDELSSOHN: Concert per a violí i orquestra núm. 2
SAINT-SAËNS: Introduction et rondo capriccioso
RESPIGHI: Pini di Roma

No hay comentarios:

Publicar un comentario